CESTOVÁNÍ

TravelInfo

Miras.cz - Cestování - Jižní Afrikou

Jižní Afrikou
Namíbie, Botswana, JAR, Viktoriiny vodopády

- 1 -   Úvod do Afriky - JAR: NP Pilanesberg
- 2 -   Botswana: Delta Okavango
- 3 -   Zimbabwe / Zambie: Viktoriiny vodopády
- 4 -   Namibie: NP Etosha
- 5 -   Namibie: Epupa Falls, Spitzkoppe, Skeleton Coast
- 6 -   Namibie: Naukluft - Sesriem - Sossuvlei
- 7 -   Namibie: Kolmanskop - Fish River Canyon
- 8 -   JAR: Capetown - Bettys Bay
- 9 -   JAR + Lesotho: Střelkový mys - Garden Route - Lesotho


Afrika… pojem jako slon a přesto na landlistu i po 16 letech cestování je na ní jedno velké bílé nenavštívené místo (kromě severního baťůžkaření v Maroku a Egyptě). Nějak mě černá Afrika netáhla ve srovnání s pohodou Asie s jedinou výjimkou – keňsko-tanzanská safari zvířátka, plus výlez na Kilimanjaro. Běloch je tu ale pro místní spíš chodící pokladnička a nezávisloturistická infrastruktura se moc nevede. Jak místní neznají cenu peněz, vstupy pro bílé i do nejmenších nesmyslů mohou dosáhnout astronomické výše. A když už nějaké safari či hory, je třeba si brát povinně průvodce, kuchaře, nosiče a další hladové krky.

Toliko předsudky, ale na přírodu a africká zvířátka jsou i v Africe klidné a bezpečné destinace, které spojují jedna věc – nemít moc domorodých lidí. Nic proti nim, poměr sviní se zas tak lišit nemusí, ale v takové čtvrtmiliardové Nigérii šance na nemilá setkání výrazně roste ve srovnání s Namibií či Botswanou a jejich jedním člověkem na kilometr čtverečný.

Kde ale nejsou lidi, není zase doprava. Tak to chce odhodit případnou nechuť k autopůjčovnám, pokud už tam nedojedu rovnou vlastním (jako že sem asi ne) a stát se nezávislým na nejvyšším stupni. Sice tím člověk zas z poznávání má trochu skleníkový roadtrip a přichází o ten pocit dokázat někam dojet užitím peripetií lokální dopravy s množstvím zážitků. Zbývá tak trochu vlastně jen pastva pro oči bez dobrodružství (pokud se nejede trabantem), ale na první dotyk bude Afrika i tak dost intenzivní, kor když těch dotyků bylo na víc než 10 tisíc kilometrů.

Takže tu máme Botswanu s pláněmi a deltou Okavanga a Namibii s jedním z nejlepších světových safari Etoshou, pouštěmi a horami, na jejichž projetí stačí i obyčejná dvoukolka. Nejjednodušší pro letenky i půjčení auta je ale sousední JAR, kde se cestou také něco vymete. A když už tam člověk je, zimbabwsko-zambijské Viktoriiny vodopády jsou jen 70 kilometrů od botswanské hranice.

Čas dost ovlivňuje sezóna, a ta zvířátková je ideální na konci období sucha, kdy se zvířata stahují k vodním napajedlům a silnice jsou průjezdné, což v tomto případě vychází na konec našeho léta a jejich „zimy“. Naše prázdniny je ale zase turistická sezóna se spoustou turistů, tak září vypadá ideálně, kdy se navíc začíná i oteplovat, což se na řadě míst může v noci hodit (my měli stejně většinou kolem třiceti a bez kapky deště).

Do Afriky na měsíc se nikdo moc nehnal, ale dělení dvěma u půjčení auta se hodí, tak jsem vzal další premiéru – Petra. A asi jsem nikdy neměl dopředu takové obavy - nikdy nikde takhle nebyl, je spíše ulítaný a všeřešící podnikatel, tak instrukce o zákazu brblání, jakéhokoliv zasahování do plánů a nastolení přísné diktatury pod mým velením byly před cestou dosti výrazné. A zvládal to velmi dobře (než zasáhl jetě větší generál;-)

Trasa

28. 8. - 29. 9. 2015
ČR - Nizozemí - JAR (Pretoria, Pilannesberg NP) - Botswana (Maun, Okavango) - Zimbabwe (Victoria Falls) - Zambie (Livingstone, Kazungula) - Botswana (Kasane, Chobe) - Namíbie (Caprivi, Etosha, Epupa, Spitzkoppe, Swakopmund, Naukluft, Sossuvlei, Luderitz, Fish Canyon) - JAR (Capetown, Garden Route) - Lesotho (Morija, Maseru) - JAR (Johannesburg) - Francie - ČR

Cena: 48.900 Kč (vč. letenek, jídla, víz, auta za 32 dní; 39.500 při čtyřech na auto)