BARMA / MYANMAR & INDONÉSIE
(11. - Bali, Kuta)

26.3.2011 Ubud - Kuta

Včera jsem koupil lístek na turistické mikrobusy na druhou stranu ostrova. Trmácet se tu místní dopravou není ideální, protože každá místní díra má autobusáčky na opačných stranách města a do Ubudu by to bylo tak na 4 přestupy, takže tyhle čedokářský busíky jsou asi lepší varianta. I když 55000 za nějakých 100 kilometrů je na místní poměry dost.

Ubud je městečko ve vnitrozemí a je centrem balijské kultury uprostřed rýžových políček. Kuta je pak nejbrutálnější plážové letovisko s dlouhou pláží plnou ožralých Australanů, barů, masérek a otrapů všeho druhu. A taky má za rohem letiště.

Měl jsem dát aspoň den na Ubud, ale nějak po fiasku s Lovinou jsem chtěl trochu relaxu u moře. Vnitrozemských krás rýže už bylo dost a dojel jsem až do Kuty, kde mi zbyly dva celé dny s tím, že bych kdyžtak projel nejjižnější poloostrov na kole.

Cesta přes centrální planinu odsýpala víc než včera. Prodrápat se dopravou bezduchého Denpasaru, dvakrát přečkat zácpy způsobené průvody a byli jsme vyhozeni na hlavní ulici Kuty. Ta je od pláže skoro kilometr a mezi jsou stovky ubytování, obchůdků a cestovek.

Dobrá rada před Kutou - zacpat oči, nos a uši

Kuta beach - tady kdysi vznikl fenomén Bali

Pokoj ani "mimo sezónu" nešel pod 100000 a to ani nemělo bazén, což je ještě zásadnější než v Lovině. Skončil jsem v pensionu Puri Agang, ale to zrovna nebyla nejvyvoněnější věc v Bali. Tak na pláž. Zdálky se nádherně lámaly vlny, projdu skrz plážovou zeď, frontu masérek a prodejců a pak už jen ten žluťoučký písek. Teda měl by tu být. Ale mezi ním a okem jsou nepředstavitelné tuny bordelu. V příboji se převaluje kvantum igelitů, dřeva a všeho možného. Hromady odpadků na pláži se neuklízí hrabičkami, ale buldozery. Mezi bordelem nechyběly ani injekční jehly. Celé to působí jako by na ďáblickou skládku po dešti rozsázeli deštníky a dovezli domorodce z Chánova.

Od Kuty se nečekalo moc, varování před všemi otravy a ožraly bylo jasný, ale o koupeli ve skládce nikdo nemluvil. Jo a Australani, je jasný, že tohle je pro ně něco jako naše Chorvatsko... ale doteď jsem je bral za sympatický národ, ale ty nechutně pupkatý uřvaný fotrové nechávající se masírovat na každém rohu s nezbytným pívem v ruce jim body nepřidali.

Šel jsem s otevřenou hubou znechucení po pláži směrem k letišti asi pět kilometrů, kde těch odpadků trochu ubylo a párkrát jsem smočil i kus těla. Stejně každou chvíli jsem z nohy odkopával nalepené igelity. Zpátky jsem to vzal přes ulice to zajíst rybou. Na ulicích byly extra vlezlé masérky a ještě se diví mému nasranému ksichtu, protože už pro mě díky času není šance balijskou část výletu zachránit a někam zmizet. V nočních ulicích jsem nabral úplně blbej směr a poprvé epesně zabloudil. Na hotelu se nakonec objevilo to nejhezčí z celého Bali - Katka ze Slovenska.

Hotel: Puri Agang 66000/bída pokoj s koupelnou
Minibus Lovina - Kuta 55000, véča-ryba 27500... Celkem: 20$

27.3. Kuta

O záživnosti dnešního dne mluví to, že z téměř tří tisíc fotek z 38denní cesty se jich dnes udělala rovná jedna. Ráno jsem vylezl na místní tržnicovou ulici, kde v pár pouličních vyvářovnách kuchtí a mají supermarket s nechutně velkým výběrem sladkostí a internet, kde hodina stojí tolik co 5 minut na hlavní třídě. Nejdřív jsem se pokusil půjčit kolo, aby se dalo projet blízké okolí. Jenže v celé Kutě tohle byl naprosto absurdní požadavek, přitom v Lovině by to nebyl problém. A když už kvůli jednomu kolu někam složitě volali, chtěli trojnásobek cifry za motorku. Prý zas ušetřím za benzín. Na motorku se mi ale nechtělo. Nájezdy policajtů na bílé motorkáře jedou na plný výkon. Nakonec dávali Velkou cenu Austrálie, tak jsem zalezl ke koktejlům čumět na bednu. Potom jsem se na pláži decentně pomazlit s odpadky. Aspoň že s vlnami není úplná nuda. I když nápad na surfování jsem zavrhl. Na jednu vlnu bylo sto zájemců, a že na sebe dala vlna vždy řádně čekat. Navečer mě Káča navedla do fajn hospůdky Corner Gang, a tím to pro dnešek ukončíme.

Hotel: Puri Agang 66000/pokoj s koupelnou
Ostatní: snídaně-polévka bakso 10, oříškové placky 6, chipsy 1, nanuk 3; mekáčská zmrzlina Chocodip 5, véča 15, bali palačinka 8, koktejly 6-8...
Celkem: 17$ (154000 rp)

No..

..comment

28.3. Kuta

Ráno pokračuje Káča o ždibec dál. Půjčila si od hoteláků motorku na 3 týdny za půl mega na objetí ostrova. Letenku domů nemá, ale přískoky by koncem roku mohla dorazit do Evropy. Já idiot se nevykopal někam dál ani dneska a vymyslel jsem si, že pěšo po plážích dojdu až k těm lepším plážím Leguanu, kde se fláknu, nechám se pálit od slunce a vyřádím architektonické pudy na písku. No, bordelu ubylo, ale stejně se ve vodě na tělo tulilo dost hnusu. Aspoň tu nebyl ani živáček. Válení se ale narušil ostrý vítr ženoucí žahající písek, takže zbyla možnost na válení se na úzkém pruhu vlhkého písku od moře. Tohle území ale zase bylo často anektováno bordelem z moře, čemuž bylo bráněno vybobřením hrází. Že jsem radši nesebral víc drzosti a nenakráčel do zahrad přilehlých hotelů. Určitě by bylo zajímavé vidět obličeje nově přiletivších turistů, kteří za slušný balík koupili slavné Bali, když spatřili tu špínu před hotelem, která je bude provázet zbylé týdny. Já tu strávil dva a půl dne a je to jedno z největších cestovních fiasek, které jsem kdy udělal. Pozítří v Paříži musím zajít do plovárny, abych neměl vzpomínky na poslední koupání v téhle skládce.

Indonésie
Ale při troše snahy, sunsetového světla a photoshopu

odsud stejně většina fotek bude vypadat takhle

Ale už jsem nabral náladu a ponořil se do nočního života nákupů a zábavy. Živé kapely valily dobře. Něco koupit se tady dá, kámošky odtud tahají vždy loďák. Já jen doplnil to, co poslední prádelna zničila, protože oblečení nabralo docela batikovaného zjevu. Výběr pohledů je ale mizerný, ale došlo všechno a netrvalo to ani měsíc. Večerní obhlídku ale komplikovaly dávky pořádného dešťového proplachu, který vždy spolehlivě uvěznil v nejblbějších podnicích.

Hotel: Puri Agang 66000/pokoj
Žvanec: fish sweet&ammp;sour 15, fish&chips 23, mcflurry 5
Ostatní: pohledy á3000, známky á10000, čepice 20000, plavky 30000, sluneční brýle 30000...
Celkem: 17$ (150000 + 100000 rp)

29.3. Kuta a dál

Včera jsem si domluvil motorkáře na sedmou ráno za dvacku. Ale jejich dochvilnost nezklamala, tak se přičinlivě nabídl chlápek z vedlejšího hotelu za nezbytnou přirážku z nouze. Letiště už má svoje nejlepší časy za sebou, ale vše proběhlo ok. Jen je třeba přitlačit 150 tisíc na odletovou taxu. Vysomroval jsem okýnko, ale stejně jsme se ponořili hned do mraků a tímhle kapitolu Indonésie ukončíme a posuneme se o polokouli vedle.