CESTOVÁNÍ

Info o zemích

TravelInfo

BARMA / MYANMAR & INDONÉSIE
(12. Singapur - Paříž)

29.3.(pokr.) Singapur - Kuala Lumpur

Výhledy na Singapur byly zajímavější, tisícovky lodí si proplouvají mezi spoustou ostrůvků, na kterých se kutí a krtkuje. Prodrat se útrobami singapurského letiště je trošku na delší lokte, kor když je třeba se prodrat někam do sklepení za úschovnou batohů. Tenhle stopover mám na 6 hodin, takže něco se snad zahlídne. Hlavní cíl je nově postavené okolí Marina Bay. Před 7 lety jsme tam hledali místo u moře bez civilizace na přespání. Dnes je to celé zastavěno mrakodrapy. Vrcholem Mariny je hotel Marina Bay Sands tvořený 3 paneláky, spojenými na vršku jedinečnou zepelínovou plošinou se zahradou a bazény, kam se dá dostat na vyhlídku, odkud je Singoš kompletně na dlani.

Singapur

Singapur
Metro

Bali

Singapur
Panoramata

Do centra je nejrychlejší SMRTí (Super Mass Rapid Transit). Vystupuju u bílé anglikánské katedrály se strohými útrobami. Za katedrálou už juká plošina hotelu. Mrakodrapno kolem zátoky se pořádně rozšířilo. Jen socha singapurského maskota lva Merliona nějak zmizela. Kolem Mariny Bay je asi 4 kilometrová stezka, která mi tak nějak zabere celý singapurský den. Všemu trůní hotel a před ním ještě pofidérnější budova v tvaru květu. Na místě tehdejšího přespání vyrostla barevná tribuna s tunelem, kterým si to řítí formule, a v kterém někteří ňoumové bourají. Což se člověk ani nediví, protože po prudké zatáčce se dostat do díry jen o málo větší než vjezd do garáže, který ještě zdobí betonový sloup, nemusí být v té dvoustovce zrovna prča. Z dalších čerstvých propriet tu máme ruské kolo a most ve tvaru DNA.

Singapur

Singapur
Mrakodrapno

Bali

Singapur
Kus okruhu F1 s tunelem

Za mostem skrz nákupní centrum ve stylu italských Benátek s kanály a gondoly se proderu k pokladnám na ten Observer desk na hotelu Marina Bay Sands (web). Lístek je za dvacku singapurských dolarů (1S$=12 Kč), vyjede se asi 50 pater a následuje kochačka. Zajímavější je ale se po schodech výše a skrz dveře dostat do západní zahrady, kde si větřík ve dvoustech metrech hraje v korunách palem a za zábradlím si hoví hoteloví hosté v bazénech v oblacích. Vypadá to hodně impozantně. Nehotelové socky tam nemůžou, tak asi vím, kde budu chtít ubytovat, až pojedu tudy na nějakou služebku. Žádná cedulka ale nebyla na vířivce na druze straně, tak jsem tam skočil. Pode mnou malajský průplav s kvantem lodí. Navíc brzy byla celá vířivka jen pro mě. A protože takhle by vodní rozloučení s cestou mohlo vypadat, rochnil jsem se tady snad hodinu a půl. Pak už zbyl čas jen tak prolítnout kolem zátoky, nacvakat pár fotek, skočit do Smrti a hnout se o letiště dál.

Singapur

Singapur
Hlavní cíl stopoveru

Singapur

Singapur
ale byl Marina Bay Sands

Singapur

Singapur
a decentní vycachtání vedle

Singapur

Singapur
Poslední kus Asie a zpět do evropských slumů

Přelet do Kuala Lumpuru s Air Asií byla záležitost půlhodinky. Jen AirAsia má denně na této lince nejméně 10 spojů. V KL mám do dalšího letu sotva 4 hodiny, což je tak akorát na pořádnou rozlučkovou přežíračku. Následuju příkladu Davida a dávám si véču rovnou dvakrát a zbytek ringitů měním za zmrzlinu a zákusky. Totálně přežranej jsem se dokutálel po letištní ploše do letadla, chytl prokleté místo do uličky, ale protože tentokrát letadlo bylo narvané do posledního místečka, nebylo úniku. Sedačky byly furt miniaturní bez pořádných opěradel, takže několikrát mě ze spánku vzbudil úder uličkou se prodírajících lidí či letušek. Ještě jsem nějak zapomněl, že jsem si objednal na tenhle spoj i jídla. No jako spořádalo se to, navíc to bylo dobré, ale přece jen 3 večeře za 3 hodiny je kapánek moc.

Noc: v letadle
Doprava: mototaxi Kuta-letiště 30000rp, metro v Singapuru 2*1S$, letenka DPS-SIN 450Kč, SIN-KL 600Kč a KL-PAR 4000Kč
Ostatní: vstup na Sky Park 20S$, úschova batohu v Singapuru 3.1S$
Celkem 52$ (35S$ + 180000rp + 20MYR)

30.3. Paříž - Praha

V Paříži vítal sychravý, deštivý a mlhavý desetistupňovo. Orlyexpress pro Čechy (bus 131) jezdí ze zastávky na konci letiště. Za půlhodiny jsme na stanici metra Luis Aragon. Je to ale divný, rozestavěné je to víc než asijské slumy a na jediné zastávce metra je víc žebráků než jsem viděl v Asii za celý měsíc. Metrem chodí i mladí zdraví arabští kluci a stejně nějakou tu eurokačku vysomrují. Nechápu. Jedině, že by měli zkušenosti, když nic nikdo nedá, on dá ránu kudlou. Z ampliónů hrají nějaký smutný šansony, čumím na ten hnus, chytá mě depka a začíná mi docházet, že ono to Bali nebylo tak špatný.

Mám asi 4 čisté hodiny na venkovní proběhnutí. Metrem dojedu před Eiffelovku, kde by se opět za počet vlezlých prodejců a žebráků nemusela stydět kdejaká nejotravnější indonéská turistická past. Přes Eiffel park dojdu do Invalidovny, kterou ochomejtnu trošku víc. Ještě že mám eura taktak na metro na letiště, protože by brzy padly v prvních obchůdcích. Ty výlohy cukráren a pekáren vypadaly skvostně.

Paříž

Francie
Eiffelovka

Paříž

Francie
Vikýře Invalidovny

Podél Seiny, skrz tři vesměs černošské stávky, u Notre Damu na sever k Východnímu nádraží (Gare Est), odkud má vyjíždět každou půlhodinu bus 350 na letiště Roissy (za trojitý běžný lístek). Bus si dal asi dvacet minut zpoždění. Vevnitř opět bylo dodržováno důsledně apartheidové rozdělení - bílí vepředu, Arabové a Afroevropané v zadní půlce. A pak už jen Easyjetem na šesté letiště za poslední dva dny a po 38 dnech zas zalézt do mého kutlochu. Sumasupárum finančně tak 27000 s letenkami a školními známkami - Barma za 1, Singapur 1-, Malajsie 2, Jáva 2-, Bali 3-4.

Noc: doma. Doprava: busy z Orly 1.8€ a na Roissy 5.4€, metro 1.7 (bez carnetu), letenka SGD-PRG 650Kč. Celkem: 14$ (10.2€)